linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

Dumletårta

Publicerad 2012-10-09 10:55:29 i Allmänt,

Jag lovade ju er receptet tidigare så här kommer det.
 
Allt du behöver är:
 
Kungsörnens mix för chokladtårta
Vispgrädde 5dl
Dumlekolor (efter smak)
 
Värm 2 dl grädde (de får inte koka) och smält ner Dumlekolor. Det tar en stund innan dom smälter ordentligt. Jag hade i så pass många att grädden verkligen smakade Dumle. När du är nöjd med smaken ställ in de i kylen. Detta kan med fördel göras kvällen innan då den skall vara riktigt kall.
 
Gör chokladtårtan enligt anvisning. När den svalnat så dela kakan på mitten. Bre på dumlekrämen. Har den blivit för stel så ställ in den nån sekund i mikron.
 
 
Gör glasyren ifrån mixen enligt anvisning
 
 
Lägg på den övre lagret på kakan och på med glasyren!
 
 
Kakan serveras med födel med vispad grädde.
 
De var mitt lilla bakningsfusk! ;) Vad gör man inte när man har tidsbrist? Men god blev den!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Millie

Publicerad 2012-10-09 14:44:32

Låter helt underbart! :-)

Postat av: Millie

Publicerad 2012-10-09 14:44:42

Låter helt underbart! :-)

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-10-09 16:19:12

Tackar! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela