linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

Trött

Publicerad 2012-11-20 20:49:26 i Allmänt,

Usch de är så mycket hela tiden. Idag lyckades jag iallafall få iväg alla papper på lönefodringar till kommunal så jag kanske kan få ut mina pengar jag hade kvar hos ELMA.
Sen känns det som om jag inte kommer komma in på utbildningen jag sökt. De känns som om alla andra var så mycket bättre. Jag har sökt ett kurspaket på komvux också så där har jag också en chans. Har suttit och tittat runt på alla utbildningar nu men hittar inga fler som känns lockande.
Sen vet jag ju inte vad som händer. Räknas jag som arbetslös nu? Har hört att Södertälje kommun tagit över alla brukare och timanställt personalen. Är jag anställd där nu? Hur ser min föräldrapenning ut nu? Ändras den eller är den de samma? Gaah!
Jag måste försöka sätta mig ner och ringa till försäkringskassan men de är inte de lättaste när man har en grinig unge efter sig hela tiden. Stunderna hon sover hinner jag knappt dricka mitt kaffe innan hon vaknat igen. Nu är de tänderna som är på väg upp så de blir extra gnälligt.
 
Hoppas jag får rätsida på allting snart så de kan sluta snurra runt i huvudet. Jag var en virrpanna tidigare men det är ingenting mot var jag är nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela