linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20120525

Publicerad 2012-05-25 23:03:23 i Allmänt,

Idag har vi varit på klänning och skor jakt. Vi hamnade både på Stinsen och på Sollentuna centrum och till slut fick jag tag på den, men jag är inte säker på om storleken är den rätta så jag får eventuellt byta. Vita tygskor och blommiga sommarskor med kilklack blev mina.

Big Baby fick också ett besök utav oss och Ebba blev en nappflaska rikare. Den kommer eventuellt behövas imorgon då Ebba ska vara hos mormor några timmar. Jag ska fixa håret (äntligen!) och Owe ska få några timmar för sig själv. Det kan vi alla behöva! :)

Det här med amning är ju en stor fråga som många tycker och tänker i. Själv så har jag helammat tills för några veckor sedan då vi köpte ersättning för att prova om hon även tog det. Vi har bara provat det några gången i veckan så hon inte vänjer sig vid flaskan.Vi har bara låtit henne få lite grann och sedan bröstet. Och i början tog hon inte flaskan alls men nu går både flaska och bröst bra. Känns toppen! Nu kan vi börja lämna ifrån oss henne utan att känna stress för att hon inte får mat och jag slipper stressen med att pumpa. För stress och amning går inte ihop.

Någon gång i juni/juli ska vi troligtvis lämna bort henne över natten också. Det ska bli såå skönt att få äta varm mat i lugn och ro, bara vara Owe och Linnéa, och få sova en hel natt. Ladda om batterierna helt enkelt. Det kommer vi kunna leva på länge och i längden tror jag man blir en bättre förälder om man får ladda om ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela