linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20111024

Publicerad 2011-10-24 11:36:52 i Allmänt,

Dåligt uppdaterat av mig i helgen, men det har sina orsaker. I fredags efter vårat besök hos BM så åkte vi iväg en sväng till Arninge, var in till några butiker och handlade mat på Willys. På vägen hem fick jag en hejdundrades huvudvärk så när jag kom hem var det bara vila som gällde. Klarade inte ens av att titta utan kände då att jag hade så ont att jag skulle kräkas när som. Var det migrän kanske? Sov en timme, resten av kvällen spenderades i soffan. Klarade dock av att göra en gormet middag till Owe, grekiska färsbiffar med hemgjord potatis gratäng. Själv fick jag inte i mig mycket.

I lördags gick vi upp tidigt och gjorde en familjeutflykt till Thun´s varuhus. Det blev Owe, jag, svärmor och svärfar, svåger med sambo och barn som stack iväg över dan. Thuns är ett varuhus närmare Uppsala där du kan hitta lite allt möjligt. Allt från märkeskläder till husgeråd. En trevlig tripp som avslutades med middag hos svärisarna. Riktigt smarrigt! Och skönt att slippalaga mat :P

Igår var både jag och Owe helt slutkörda. Owe var ännu mer förkyld än tidigare, och ni vet ju hur karlar kan vara när dom är det ;) Vi slappade i soffan heeela dagen och åt en våffel lunch. Vid halv 5 tog vi bilen in till Vasastan och köpte oss en begagnat skötbord. Ännu en sak på inköpslistan att stryka över :) Stannade även till på Maxi och köpte mer mediciner innan vi åkte hem och åt rester från i fredags. Och satan vad gott det var! Jag var riktigt glad att det fanns kvar till mig hehe

Idag blir det en lugn dag igen. Jag var iväg på morgonen och lämnade blodprov på vårdcentralen. Min BM var inte riktigt nöjd över min sköldkörtel. Så ev ska jag få tabletter för ämnesomsättningen och de känns jätte bra. Kunde ev gå ner några kg till av dom, det tackar jag inte nej till hehe.

Lovade även en magbild, så här kommer den:



V.21(20+4)

Vi fick vårat datum i fredags också. Pyret är beräknat den 6/3-2012

Kommentarer

Postat av: doran

Publicerad 2011-10-24 23:58:23

tjusig kula :) kram!

Postat av: Karin

Publicerad 2011-10-25 10:59:56

Vad magen har växt sen vi sågs sist(iof var det ju ett tag sen:p)! Riktigt fin har den blivit! Tycker vi får ses snart så jag får ta lite på den;) <3

Postat av: jaana(jaku)

Publicerad 2011-10-25 19:17:39

vilken fin kula, oh riktigt vackert

Postat av: Emma

Publicerad 2011-10-26 19:30:37

Oj jäklar vad den vuxit sen sist :) Hoppas du mår bättre nu! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela