linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20111019

Publicerad 2011-10-19 16:47:10 i Allmänt,

Jag lever fortfarande. Men knappt det ibland. Jag är så fruktansvärt trött på att vara sjuk och inte känna att man ens är på bättringsvägen. Vaknade strax efter 7 imorse av att jag hostade så jag knappt fick luft. Det var bara att gå upp och göra sina morgon bestyr innan jag hostade så jag kräktes... igen...

Jag var till läkaren igår igen. Efter att hon lyssnat på lungorna, kollat i örat och kollat sänkan så fick jag åter igen höra att inga mediciner direkt biter på det här. Att den är väldigt långdragen iår. Att jag ev kan se fram emot att hosta i upp till 3 månader. Kul. Jag fortsatte bråka med henne lite, och jag sa det att det kan ju inte vara direkt bra för bebisen att stutsa runt så mycket i magen, men hon trodde inte att det gjorde något. Jag ska iallafall ta upp detta med BM på fredag när vi ska dit igen. Efter lite tjat fick jag antibiotika utskrivet iallafall, om jag ville ta ut det men läkaren trodde inte att de skulle hjälpa. Klart som korvspad att jag tog ut det, jag provar allt för att bli av med detta. Så nu blir det 3 gr Kåvepinin om dagen ett tag framöver.

Älsklingen min stack iväg till Tyresö idag för att hjälpa bror sin med lite saker. Så jag passade på att kolla på en riktig snyftare medans jag var själv. Dagboken blev det, och oj vilken film det är. Den är lika bra varje gång. Tårarna och snoret sprutade genom hela filmen. Jag tycker verkligen att denna film visar vad äkta kärlek är. Att den man älskar, den som verkligen är han med stort H, går man genom eld och vatten för. Det är ens bästa vän, den man verkligen kan berätta allt för. Den man vill berätta allt för.

Så känner jag verkligen för Owe. Utan han är jag inte hel. Utan han känner jag mig inte hemma. Han är han med stort H. Jag har aldrig varit så säker på något i mitt liv tidigare. Jag kände väldigt tidigt att han vill jag leva med. Han får mig att vilja vara en bättre version av mig själv, varje dag. Han är min bästa vän. Jag älskar honom av hela mitt hjärta. Och nu väntar vi vårat första barn tillsammans. Det kunde inte vara bättre ♥

Hela jag sprudlar av kärlek idag. Jag tror bestämt att jag skall överraska honom med en bukett blommor tills han kommer hem. Jo, det ska jag.





Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-10-19 17:55:22

Vad glad jag blir när jag läser detta! Jag är så glad att fler än jag får uppleva äkta kärlek. Krya på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela