linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

Updatering!

Publicerad 2011-08-24 20:53:56 i Allmänt,

Dagens promenad var en välbehövlig historia. Det var väldigt skönt att komma ut och röra på sig. Efter 3-4 km i kuperad terräng samt lite offroad körning med barnvagn så var jag helt färdig när jag kom hem. Ett stort tack till min älskling som gjorde middagen idag. Det är alltid lyx att slippa laga mat :) 

Nu längtar jag tok mycket efter våran lilla bebis!! Jag är så nyfiken på hur skrollan kommer att se ut och vara mest lik. Om det är en han eller hon. Vad tror ni? :) Det är inget vi kommer att ta reda på så jag hoppas att vi slipper råka se något sådant på ultraljuden. 

Det är verkligen en helt ny värld som öppnats. Det är så mycket som man inte tänkt på innan ett barn kom med in i bilden. Det ska skaffas barnvagn, bärsele, skötbord, spjälsäng, mammakläder, amningsbehåar, amningskudde, babyskydd mm. Sååå mycket grejer, men det är även såå roligt också! 

  

Gravid vecka 12

Barnet

Nu finns det mesta på plats och fostret koncentrerar sig på att växa. Det börjar växa hår på kroppen som ska skydda huden. Naglar har vuxit ut på tår och fingrar.

All näring går via moderkakan till fostret så glöm inte att tänka på vad du äter och dricker. Det kan både öppna och stänga munnen och producerar flera egna hormoner.

Längd huvud till stjärt 60 mm.

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-08-25 16:52:40

Jag gissar på en flicka utan att ens ha sett magen :) Har ni funderat på några namn än? Nyfiken!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela