linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

Uppdatering

Publicerad 2012-06-20 23:26:42 i Allmänt,

Besöket gick bra idag. Kul att träffa henne igen :) När vi var klara där så gick vi till Åhléns och rea fyndade lite till Ebba. Sen åkte vi till Ikea där vi shoppade loss lite. Ebba fick prova och sitta framåt vänd i bärselen och de gillades :)

Nu på kvällskvisten har jag letat runt efter lite hemsidor/butiker som har bak grejer. Jag ska bla göra doptårtorna själv och har hittat lite inspiration men det krävs redskap som vi inte äger. Plus att jag behöver köpa tårtkartonger att frakta dom i. Nån som vet var man kan få tag på sånna?

Jag gjorde en god tårta när jag fyllde år och har börjat tycka det är grymt kul att baka. Vi bakade inte bara tårta utan jag gjorde knäckiga havreflarn, wienersnittar, peanut butter chocolate chip cookies och Owe gjorde kanelbullar. Skickade en hel del kakor till Pappa så vi slapp ha alla här haha.

Tårtan är gjord av sockerkaksbotten, vaniljkräm, jordgubbsgrädde med grädde, banan och färska jordgubbar på.

Fin fina presenter fick jag också utav vänner och familj. Pengar, presentkort på Cervera och Ikea, glasskålar, småskålar i serien vi samlar på, en tripp till Norra Brunn och gå på stand up (sååå kul!), tränings rockring bla. Jag hade verkligen en toppen dag. Min syster Sara stannade kvar några nätter och umgicks :)

Igår träffade vi prästen och kollade på kyrkan och på lokalen vi ska låna. De kommer bli jätte bra :)

Rörigt inlägg, i know men så blir de ibland. Bjuder på en bild när Ebba provar Bumbon (tror den heter så)

Den gillade inte damen..

 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2012-06-21 11:05:12

Kolla på något konditori om du får köpa några utav dom. När jag jobbade på Taxinge för 100 år sedan sålde vi kartonger till dom som ville köpa med sig bakverk hem.

Hoppas du får tag i några! :

Postat av: Emma

Publicerad 2012-06-23 20:21:15

Tårtan ser fantastiskt god ut :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-06-23 20:22:02

Tårtan ser fantastiskt god ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela