linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20110821

Publicerad 2011-08-21 22:43:08 i Allmänt,

Go´kväll!

Det är inte många som undgått min roliga nyhet, att jag väntar barn! Det är super roligt! Så hur mår denna blivande mamma? Jo, hon har mått ganska uselt den här sommaren. Väldigt mycket illamående. Jag har inte kunnat äta så mycket, och så har jag varit ruskigt trött. Men man gör det bästa av situationen och jag har tagit dagen som den kommer :)

Vi har skrivit in oss hos på Mama Mia, en mvc i Kista. Dock hade dom inga lediga tider så jag har fått gå inne i stan men ska snart byta tillbaka :) Inskrivningen gick bra, och även läkarbesöket där jag fick göra ett vaginalt ultraljud. Superkul att få se lille skrollan, den blev lite mer verkligt då :)

Jag har kommit underfund med att mitt jobb + en graviditet inte går hand i hand så jag har fått ett intyg ifrån min arbetsgivare där det står att det inte går att flytta om mig till andra arbetsuppgifter. Så imorgon är det dags för ett läkarbesök igen, då vi ska prata om min arbetssituation. Förhoppningsvis så får jag en sjukskrivning. Det skulle kännas allra bäst för min del.

Helgen hemma hos Kinnunen/Lundgren har annars varit lugn. Vi har kollat lite mer på barnvagnar, skötbord, babyskydd till bilen osv. Bra att veta vad kalaset kan gå loss på. Många lappar blir det! Men shopping är kul :P Idag har jag köpt mig ett gravidbälte till bilen som gör det säkrare för bebisen i magen om vi skulle krocka. Jag har även rensat garderoben, jag har redan märkt att jag inte kan ha alla kläder, så dom var bara att packa ner i en väska :) Så har jag tagit hand om disken och gjort mat som idag blev grekiskt. Kycklingfilé i bröd med tzatziki, feta ost och en massa grönsaker. Smarrigt!








Natti ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela