linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20120310

Publicerad 2012-03-10 22:53:46 i Allmänt,

Natten till idag var hemsk. Vi gick och la oss före 12 jätte trötta båda två. Owe somnade som en klubbad och jag läste en stund tills ögonen gick i kors. Upp på muggen och sen trodde jag jag skulle somna. Men tji fick jag. Klockan 4 var jag fortfarande vaken, då hade jag puttat många gånger på Owe som låg och snarkade. Vid ett toa besök senare upptäckte jag att strömmen gått, det var kol svart i hela lägenheten. Jag väckte owe som gick upp och kollade, och ja, hela området var mörkt. Han tog fram en pannlampa som jag kunde använda på toan. En stund senare började jag må riktigt illa och fick gå upp och kräkas. Ja så var min natt.
Idag har jag mått illa nästan hela dagen. Inget har kommit upp igen dock. Ringde till förlossningen och fick prata med en BM där som sa att det kan vara så att nu är det på gång. I annat fall kan det vara magsjuka så jag skulle försöka äta lite men ofta och att med bebis var det ingen fara. Känndes skönt att höra :)

Vi var och handlade på Ica nu på eftermiddagen, och då var det en tant som klappade mig på axeln och sa: "Du borde få gå före i kön! När är det dags? Är det första barnet? Är det bara en? Åååh så spännande! Lycka till!" Jätte kul tycker jag, så länge ingen främmande kommer fram och tar på magen. Men på den fronten har jag haft det väldigt bra :)

Här hemma kollade vi på mellon och rätt låt vann. Jag hoppas att den går bra i ESC också.

Nej nu är det strax läggdags för små söta gravida fruntimmer som jag. Natti ♥ 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-03-11 09:12:19

Stackare, hoppas du mår bättre! Kram

Postat av: Caroline- Mamma till Wilda

Publicerad 2012-03-11 11:51:01

När kroppen tömmer sig, via kräkningar eller lös i magen så brukar det vara ett STORT tecken på att det är nära nu =) åhhh =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela