linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20120131

Publicerad 2012-01-31 12:52:04 i Allmänt,

Usch. Mår inge bra alls. Jag känner mig jätte depp och helt hormonell. Foglossning- smärtar så fort man vänder sig i sängen. Tårarna sprutade igår så pass att Owe knappt kunde lugna mig. Jag känner panik. Ingenting är klart. Varken sovrum, badrum eller kök. Jag måste få förbereda mig! Jag vill bygga ihop spjälsängen, jag vill bygga ihop skötbordet och bara ligga i soffan alt sängen och förbereda mig mentalt på att jag ska bli mamma. Snart kommer grodan ut. Och jag vill inte. Jag vill stanna tiden i några veckor och bara jobba på som ett as så det nästan är klart här och sen kunna njuta av magen. Inte känna denna ilska över att allt är som det är. Jag slits itu av alla tankar och känslor. Jag blir arg på Owe som inte kommit längre samtidigt som jag inte vill att han ska jobba ihjäl sig. Men endå vill jag ha så mycket som möjligt klart - helst allt.
Jag är jätte ledsen över att Owe inte längre kan följa med till BM pga hans jobb. Jag ska se om jag inte kan boka om alla tider vi fått så han kan deltaga. Jag hoppas det går.

Jag ska strax göra mig iordning för att åka på kontroll. En liten ljusglimt i tillvaron

Nä, ta 3 djupa andetag och försöka se allt från den ljusa sidan. Det kunde ju varit värre?...

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-06 18:02:34

Ta det lugnt, ingen ide att stressa. Det är såklart skönt att ha allt färdigt men vad har ni bråttom till egentligen? Njut av stunden och ta vara på varandra innan den lilla kommer! Som du säger - det kunde varit värre ;) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela