linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20120125

Publicerad 2012-01-25 13:16:51 i Allmänt,

Vilken trevlig söndag det blev! Owe hade sagt att vi skulle åka iväg en sväng med bilen, att det skulle bli en överraskning. Turen tog oss till en bensinmack i närheten av skarpnäck. Där fick jag ta på mig ögonbindel. Och jag lovar, det kändes som om han körde rally haha! Tanken slog mig att kanske var det en babyshower, men vi åkte inte till söndertälje. Det kändes mer som om vi åkte mot Tyresö. "Kanske ska vi fika hos hans bror och låna babygrejer. Men varför skulle jag ha ögonbindel då? Eller han gör det säkert för att vara lite kul" Så gick tankarna. Vi kom fram ganska snabbt och när vi närmade oss dörren så kändes det som om vi var vid nån hembygdsgård. Okej, ska vi fika här? Haha! Men sedan tog han bort ögonbindeln och då skriker alla SURPRISE! Jag kände mig riktigt överraskad och överväldigad att dom ordnat så fint. Owe fick åka iväg igen och jag stannade kvar för min Babyshower. Vi lekte lekar, fikade en massa gott och vår bebis fick en massa fina presenter. Tack så hemskt mycket alla inblandade! Ni är verkligen helt underbara.
Owe kom sedan för att hämta mig, men vi hängde hos Mimmi och Buffy ett tag innan vi åkte iväg. Vi stannade till i Lindhagen och handlade på Ica och åt en riktigt smarrig middag när vi kom hem.
I måndags låg vi i sängen hela dagen tills det var dags att åka iväg till Danderyd för kursdel nr 2. Och det var lika kul denna gång. Nu känns det som att jag förstår hela händelseförloppet lite bättre och jag känner mig ännu tryggare. Det kommer att gå bra det här när det väl är dags :)

Nu börjar jag bli lite pirrig i magen. Vi går in i vecka 35 idag, vilket betyder att om max 8 veckor så borde korven vara ute, eller iallafall på väg ut. För då har jag gått 42 fulla veckor. SPÄNNANDE! Och otroligt läskigt! Vi pratade en del om förlossningen och så igår och vad vi har för förhoppningar. I dagarna tänkte jag även skriva min förlossningsplan, så att den kommer med när det gäller.

Och vad har hänt här hemma då? Karmar till sovrummet och dörren dit är på plats. Igår rev vi ut all inredning i klädkammaren, den var riktigt snuskig och dåligt byggd så vi bygger om den. Jag målade den en vända igår och nu ska Owe måla den igen, sen när det torkat ska vi lägga in golv där med. Sen är det bara att smacka upp hylla och grejer. Så imorgon kan jag börja ställa in grejer där och hänga upp våra kläder :)
Vi har också upptäckt att färgen i taket i badrummet inte sitter så det är bara att skrapa av och slipa en gång innan vi kan måla där inne. Sen börjar även badrummet bli klart förrutom att min pappa ska komma och dra dom sista rören. Och imorgon kommer Robban och hjälper Owe lägga klinkers i hallen. Mycket på gång! Haha!

Applåder till er som orkat läsa dessa rader. Det vart ett riktigt långt inlägg haha! Puss på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela