linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20120426

Publicerad 2012-04-26 22:53:37 i Allmänt,

Vi har haft en bra dag. Vi var på Baby cafét som var väldigt trevligt, Ebba verkade uppskatta sångstunden :) Sen var vi till mäklaren och ordnade med deklarationen samt handlade lite i Kista.

Nu sitter jag och försöker förbereda mig på några jobbiga veckor. Jag kommer typ få prova på hur det är att vara en ensamstående småbarnsförälder. Jo så här är det. Owe har länge haft problem med domningar i händerna och har sökt hjälp för detta. Nu idag ringde läkaren och frågade när han ville bli opererad och owe tyckte så fort som möjligt. Vilket resulterade i en operationstid imorgon kl 10. Så han kommer vara sjukskriven i 6 veckor och inte kunna använda handen på några veckor heller. Jag kommer då vara den som handlar, tvättar, städar, matar lillan, byter alla blöjor, bär henne, tar alla nätterna i flera veckor. Själv. Plus passa upp på min karl som kommer ha ont och vara lite smått "handikappad"

Fyfan. Detta tär redan på psyket, men det ska väll gå det med

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2012-04-26 23:23:30

Det där klarar du! Visst det kommer säkert vara skitjobbigt många gånger men sen kommer allt kännas bättre. Skönt att få det överstökat nu när hon är så pass liten ändå! Massa styrkekramar till dig <3

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-04-27 08:16:27

Jag förstår att det känns jobbigt men det där fixar du, du är stark! Kramar

Postat av: doran

Publicerad 2012-04-29 22:38:13

jag kan komma och hjälpa dig nån dag vännen :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-04-30 12:44:51

Ojoj, vad vågat och duktigt av dig :) Det fixar du galant tror jag, hoppas att Owe blir bättre i händerna! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela