linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20120413

Publicerad 2012-04-13 10:34:21 i Allmänt,

Hej på er! Jäklar vilken dag vi hade igår. Vi är på jakt efter en tv möbel hem och lite annat smått och gott. Så igår tog vi vårt pick och pack och drog iväg. Jag hade då matat Ebba så hon var väldigt trött. Men hon höll sig vaken första stoppet som blev Chilli, och andra stoppet som var Rusta. Hon var hyffsat lugn och sa inte så mycket, mest stirrade på allt spännande. Sen skulle vi till Ikea. Efter typ 20 min fick jag ta upp henne i famnen för hon var så arg. Vi gick och bytte blöja och satte oss och ammade och jag och Owe fick fika. Men tror ni hon sov sen då. Nej nej, hon skulle vara med. Hon var vaken hela dagen! Puh!!
Väl hemma var ingenting bra. Jätte ont i magen hade hon. Och röd om rumpan. Efter en massa mat, måååånga blöjbyten, ett bad och insmord rumpa så somnade hon vid 21.30. Och vet ni, hon vaknade inte igen förns 04.30. Snacka om lyx!

Idag känner jag mig som en ny människa. Owe och Ebba ligger kvar och myser i sängen så jag har fått ätit frukost i lugn och ro, tagit en lång dusch och fått i mig kaffe. Fler sånna dagar tack!

Idag ska vi försöka fixa lite mer här hemma. Vi ska inte åka någonstans iallafall. Ebba behöver lite vila. Vår nyfikna lilla tjej. Imorgon bär det av till Södertälje igen för födelsedagsfika :)

Vi var till BVC här om dagen, och jäklar vad hon växer!

När hon föddes:

Vikt: 4095g
Längd: 50 cm
Huvudomfång: 35 cm

Kontroll 11/4:

Vikt: 4500g
Längd: 54 cm
Huvudomfång: 37,9 cm

Ebba hade gått upp hela 270 g på 8 dagar! Jag har nog grädde i mina tuttar! Haha!

Ha en fin helg alla ni. Och håll tummarna för oss på måndag, då är det dags för magnet röntgen.

Puss på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela