linneamariak

Sambo-Småbarnsförälder-Virrpanna

20120405

Publicerad 2012-04-05 11:52:52 i Allmänt,

Hej kära vänner! Igår kväll hade vi en jobbig liten tös här hemma. Hon vägrade sova och var vaken i 6 timmar och praktiskt taget satt fast vid min tutte. Fruktansvärt jobbigt, idag är jag öm hehe. Sen när hon somnade var det lite som skulle göras här hemma så när jag och Owe väl kom i säng fick vi sova en timma innan hon vaknade igen och skulle ha mat. Sen var hon vaken i 2½ timma innan hon somnade om. Puh! Hon är en bestämd liten donna hehe.

Nu är Owe utan jobb igen, så han passar på att mysa lite extra med Ebba. Jag tycker det är guld värt att ha han hemma. Idag gick dom på promenad på morgonen så jag hann duscha, tvätta, diska, damma och dammsuga lite grann. Jätte skönt men det var konstigt att va ensam, det var första gången för min del. 

Tack för era kommentarer i förra inlägget, det värmer :) Vi väntar fortfarande på tid till sjukan.

Idag har vi inga planer. Känns bra då vi haft fullt upp på sistonde. Flera besök har vi haft, bvc sköterskan har varit här, vi har varit och shoppat en massa, vart till familjerätten och ordnat med faderskap osv. Så idag blir det att ta igen lite sömn och försöka städa. Se om vi får upp gardinstänger och fönsterbrädor i köket också. Man får ta det lite pö om pö :)

Ikväll blir det en spännande middag. Vi ska göra ölrumpekyckling med klyftpotatis. Nån som provat denna spännande rätt?



Hoppas ni har en härlig dag! Ta hand om er :) Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

Min blogg handlar om mitt liv som småbarnsförälder. Jag bor i Akalla, en förort till Stockholm tillsammans med min sambo Owe och tillsammans har vi dottern Ebba som kom till världen 120317. Hoppas du finner den intressant. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela